Heraanleg N451 (Verrebroekstraat): Vanaf 30 januari 2023 geen gemotoriseerd verkeer mogelijk tussen viaduct en rotonde

25/01/2023 Mobiliteit

In 2022 startte de heraanleg van de Verrebroekstraat (N451). Tijdens de eerste fase werd een vrijliggend fietspad aangelegd langs de kant van het Logistiek Park Waasland. Deze fase is ondertussen afgerond en op maandag 30 januari 2023 start, onder voorbehoud van de weersomstandigheden, een nieuwe fase. Vanaf dan is er geen gemotoriseerd verkeer meer mogelijk tussen het complex Vrasene en de rotonde aan de Schoorhavenweg

Tijdens de tweede fase van de werken start de heraanleg van de rijbaan zelf en wordt een vrijliggend fietspad aan de andere kant van de weg aangelegd. Tijdens deze werken is er geen gemotoriseerd verkeer mogelijk tussen het complex Vrasene en de rotonde aan de Schoorhavenweg. Fietsers kunnen de werf wel passeren langs het nieuw aangelegde fietspad aan de kant van het Logistiek Park Waasland.

Omleidingsroutes gemotoriseerd verkeer

  • Vrachtverkeer +3,5 ton (met uitzondering van landbouwvoertuigen en bussen van De Lijn) moeten omrijden via de E34 en de R2 om de haven te bereiken.
  • Ander gemotoriseerd verkeer rijdt bij voorkeur eveneens om via de E34 en de R2 om de haven te bereiken, maar kan ook een omleidingsroute volgen in beide richtingen via de zuidelijke parallelweg van de E34 (Duikeldam-Hogewatergangweg), Turkeyenstraat over het viaduct, Zalegemdijk, Zandloperstraat, Binnendijk, Ruiterstraat en Sint-Laurentiusstraat.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over de werken aan de N451 (Verrebroekstraat)? Neem dan regelmatig een kijkje op de website van de gemeente Beveren.

In Halo #41 verscheen ook een artikel over dit gezamenlijke project van gemeente Beveren, Port of Antwerp-Bruges, afdeling Maritieme Toegang en MLSO.

Werken omleidingsweg totaalrenovatie Beverentunnel starten op 12 april

Mobiliteit

In de zomer van 2024 start de totaalrenovatie van de Beverentunnel. Om de hinder die deze werken met zich meebrengen zoveel mogelijk te beperken, werkte Agentschap Wegen en Verkeer...

Lees meer…

Extra containerbehandelingscapaciteit voor de haven

Mobiliteit Economie

De Haven van Antwerpen is de op één na grootste haven van Europa op het vlak van containerbehandeling. En elk jaar groeit de containerbehandeling verder. Om die groei te kunnen opvangen tot 2030, is...

Lees meer…

Bedrijventerreinmanagement Logistiek Park Waasland

Mobiliteit Milieu Economie

Voor het westelijk deel van het Logistiek Park Waasland werd in 2017 gestart met bedrijventerreinmanagement (BTM). De deelname aan bedrijventerreinmanagement is een van de voorwaarden om een...

Lees meer…

Naar boven