Vanaf 1 maart 2021: tonnagebeperking bypass oprit Melsele naar Steenlandlaan

Lantis, de bouwheer van de Oosterweelverbinding, verzorgt ook in de Waaslandhaven een aantal flankerende maatregelen binnen het Minder Hinderplan Linkeroever. Zo wordt onder andere de fietsverbinding tussen Beveren en de Waaslandhaven veiliger ingericht. Een van de maatregelen die afgesproken werden met het Agentschap Wegen en Verkeer, de gemeente Beveren, het Agentschap Maritieme Toegang en het Havenbedrijf Antwerpen is het invoeren van een tonnagebeperking op de bypass van de oprit Melsele, richting Zelzate, naar de Steenlandlaan vanaf 1 maart 2021.

Vrachtverkeer volgt vanaf dan de route via het complex Waaslandhaven-zuid. Zo worden de overstrekbewegingen voor fietsers veiliger. Woon-werkverkeer zal de bypass nog wel kunnen gebruiken. Op deze webpagina vind je meer informatie.

copyright Lantis

Extra containerbehandelingscapaciteit voor de haven

Mobiliteit Economie

De Haven van Antwerpen is de op één na grootste haven van Europa op het vlak van containerbehandeling. En elk jaar groeit de containerbehandeling verder. Om die groei te kunnen opvangen tot 2030, is...

Lees meer…

Bedrijventerreinmanagement Logistiek Park Waasland

Mobiliteit Milieu Economie

Voor het westelijk deel van het Logistiek Park Waasland werd in 2017 gestart met bedrijventerreinmanagement (BTM). De deelname aan bedrijventerreinmanagement is een van de voorwaarden om een...

Lees meer…

Burenoverleg

Mobiliteit Milieu Economie

Het burenoverleg in de zone Ketenislaan - Molenweg - Geslecht -  Deurganckdok - Sint-Jansweg is momenteel het enige structurele burenoverleg voor bedrijven in de Waaslandhaven. Het is...

Lees meer…

Naar boven