Extra Pendelbussen om werknemers veilig naar de haven te brengen

Ook nu er strikte maatregelen gelden om de verspreiding van het Covid-19 virus af te remmen, zorgt de Pendelbus haven van Antwerpen ervoor dat alle chauffeurs en gebruikers veilig op hun bestemming geraken.

De Pendelbus haven van Antwerpen zet sinds woensdag 18 maart 2020 extra bussen in, zodat een veilige afstand tussen pendelaars onderling en de chauffeur gegarandeerd kan worden. Door het wegvallen van school- en andere ritten, kan partner Zwijndrecht Cars hiervoor de nodige bussen en chauffeurs leveren. 

“Door de extra kost die dit met zich meebrengt op ons te nemen, draagt MLSO actief bij aan het operationeel houden van de haven van Antwerpen. Als mooi extraatje ondersteunen we er ook een lokaal bedrijf mee in een sector die het eveneens zwaar te verduren heeft.” - Boudewijn Vlegels, voorzitter Raad van Bestuur MLSO.

Eerder genomen voorzorgsmaatregelen op Pendelbussen blijven gelden
De voorzorgsmaatregelen die eerder deze week genomen werden om de veiligheid van de pendelaars én de chauffeurs garanderen, blijven onverminderd van kracht. Zo kan de Pendelbus, als collectief vervoersmiddel van en voor de haven van Antwerpen, blijven rijden. Daarom is in het belang van de dagelijkse gebruikers en de chauffeurs dat iedereen deze maatregelen strikt opvolgt. Het overzicht van alle maatregelen die de Pendelbus haven van Antwerpen nam en de mogelijkheid om een plekje te reserveren vindt u terug op de website van de Pendelbus.

De Pendelbus haven van Antwerpen is een initiatief dat Maatschappij Linkerscheldeoever (MLSO) in 2009 in het leven riep en sedert 2016 samen met het Havenbedrijf Antwerpen beheert.  Deze duurzame mobiliteitsoplossing, die mee ondersteund wordt door de Vlaamse overheid, biedt alle werknemers in de haven de mogelijkheid om het woon-werkverkeer tegen een gunstig tarief dagelijks af te leggen.

Logigrid

Economie Energie Duurzaamheid

Logistiek Park Waasland werd eind 2019 geselecteerd voor het proefproject Logigrid van VIL en Flux50. Logigrid onderzoekt hoe Smart Microgrids kunnen bijdragen tot de elektrificatie van de Vlaamse...

Lees meer…

Extra containerbehandelingscapaciteit voor de haven

Mobiliteit Economie

De Haven van Antwerpen is de op één na grootste haven van Europa op het vlak van containerbehandeling. En elk jaar groeit de containerbehandeling verder. Om die groei te kunnen opvangen tot 2030, is...

Lees meer…

Bedrijventerreinmanagement Logistiek Park Waasland

Mobiliteit Milieu Economie

Voor het westelijk deel van het Logistiek Park Waasland werd in 2017 gestart met bedrijventerreinmanagement (BTM). De deelname aan bedrijventerreinmanagement is een van de voorwaarden om een...

Lees meer…

Naar boven