Tewerkstellingscijfers 2024

De Waaslandhaven is, als onderdeel van de haven van Antwerpen-Brugge, een van de grootste motoren van de Vlaamse economie. De geopolitieke uitdagingen en onzekerheden kregen in 2024 echter steeds meer impact op de dagelijkse werking van onze economie. Voor het eerst werd deze impact ook zichtbaar in de tewerkstellingscijfers voor de Waaslandhaven. 

De directe tewerkstelling daalde fors: er waren 1.436 voltijds equivalenten (VTE) minder aan de slag tegenover 2023. Daarmee valt de directe tewerkstelling in de Waaslandhaven terug tot het niveau van 2019. Ook de indirecte en totale tewerkstelling delen in de klappen. Dat blijkt uit de resultaten van de bevraging die Maatschappij Linkerscheldeoever (MLSO) jaarlijks uitvoert bij de bedrijven in de Waaslandhaven.

Hieronder vindt u het volledige rapport.

Bedrijventerreinmanagement Logistiek Park Waasland

Mobiliteit Milieu Economie

Voor het westelijk deel van het Logistiek Park Waasland werd in 2017 gestart met bedrijventerreinmanagement (BTM). De deelname aan bedrijventerreinmanagement is een van de voorwaarden om een...

Lees meer…

Extra containerbehandelingscapaciteit voor de haven

Mobiliteit Economie

De Haven van Antwerpen is de op één na grootste haven van Europa op het vlak van containerbehandeling. En elk jaar groeit de containerbehandeling verder. Om die groei te kunnen opvangen tot 2030, is...

Lees meer…

Burenoverleg

Mobiliteit Milieu Economie

Het burenoverleg in de zone Ketenislaan - Molenweg - Geslecht -  Deurganckdok - Sint-Jansweg is momenteel het enige structurele burenoverleg voor bedrijven in de Waaslandhaven. Het is...

Lees meer…

Naar boven